sackummarybel.blogg.se

2013-02-16
23:06:31

Stuff!
Nu står hästarna i sina boxar och Trigger är taggad och tävlingsfin inför morgondagens pay&jump på hemmaklubben Lidköping. Startar förmodligen 80cm och 90cm.
 
Jag och Jennifer red dressyr på åkern lite tidigare idag. Jag red en lite smått (enormt!!!) övertaggad Bellie, tänkte att om jag galloperar lite så kanske hon lugnar sig, men icke! Hon skulle bara springa och dumma sig, gå på sidan och tackta... Så det blev inte mycket till träning, blev mest att försöka få ner henne på jorden igen genom mycket skritt, sidvärtes, halter och en del övergångar. Hon lugnade sig lite mot slutet men hon var ändå inte 100% som jag skulle velat haft henne. Jag fattar inte hur hon kan vara så pigg efter att ha hopptränat i tisdags (tror jag det var?), 2,5timmars uteritt i onsdags, ett hårt markarbets/hopp-pass i torsdag och ett dressyrpass igår! Fast man kan ju se det som ett positivt tecken på att hon börjar bli i riktigt bra form och att hon fått en jääävla kondition.
Blir ingen p&j med Bellie imorgon då det är markarbete/hoppning för Johan Lundh på onsdag och regional hopptävling i Alingsås på söndag, startar LB och LA.
 
Ska gå och duscha nu och sedan slänga mig i sängen för att få min nattliga skönhetssömn ;)
 
 
 
 
De första 3 bilderna är från Ållympiaden 2012 (med Bellie) och de andra bilderna är från när jag vann med Bellie på Myråsen i sommras.
 
(De första bilderna är tagna 
HÄÄRIFRÅN)
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: